söndag 25 mars 2012

En fyndad skatt!

Vid senaste besöket på Stadsmissionens second hand-butik gjorde jag ett fynd! En skatt jag fann minsann!


Band 1 - 6 med H.C. Andersens Sagor.......... ooooooooooooooohhhhh... jag blev alldeles andlös.....


Tryckt 1954 på bokförlaget Norden, Malmö. Med alla sagorna jag älskar och några till jag inte visste om, samt en del jag glömt men snart ska återupptäcka  =)


Den lilla sjöjungfrun förstås. "Långt ute i havet är vattnet så blått som blomman på den vackraste blåklint och så klart som det renaste glas..."


Och Tummelisa, titta bara på teckningen! En sån måste jag nog virka....



Mitt stora fynd kostnade mig hela 60 kr. Totalt. 10 kr per bok. Vilken lyckodag!

3 kommentarer:

  1. Oj, vilken skatt! Och blå dessutom. Superfynd :)

    SvaraRadera
  2. Grattis grattis, vilket fynd. Jag tycker också att böcker är rikedom. Vissa vill jag ha i min egna skattkammare andra lånar jag från "stora kassaskåpet"/biblioteket.
    Ha många härliga lässtunder

    SvaraRadera
  3. Your Affiliate Money Printing Machine is ready -

    And getting it set up is as easy as 1 . 2 . 3!

    It's super easy how it works...

    STEP 1. Tell the system which affiliate products the system will push
    STEP 2. Add push button traffic (this ONLY takes 2 minutes)
    STEP 3. Watch the system explode your list and sell your affiliate products on it's own!

    So, do you want to start making money??

    Click here to make money with the system

    SvaraRadera